براین اساس اسکله پنجم ساخته شده در مجتمع بندری کاسپین با سرمایه گذاری 5000 میلیارد ریالی بخش خصوصی صورت گرفته و به عنوان یک اسکله کارگو به طول 160 متر آماده پهلوگیری کشتی های در حال فعالیت در دریای کاسپین می باشد.
دومین طرح زیرساختی که با حضور مقامات کشوری و استانی رسماً در مدار خدمت رسانی قرار گرفت، چهار مخزن روغن صنعتی بود که مجموعاً 28 هزار متر مکعب سوخت را در خود نگاهداری می کند.
این طرح نیز از سوی بخش خصوصی و با میزان سرمایه گذاری 1800 میلیارد ریال ساخته شده است.
بنابراین گزارش هم اکنون مجتمع بندری کاسپین دارای پنج پست اسکله با توان تخلیه و بارگیری سالیانه 2 میلیون تن کالا می باشد و با چهار مخزن جدید، حجم مخازن روغن خوراکی و صنعتی در این بندر از مرز 100 هزار متر مکعب عبور کرد و این در حالی است که با بهره برداری از ششمین اسکله "اسکله رو رو" و طرح ملی اتصال ریل سراسری ایران به مجتمع بندری کاسپین، در آینده نزدیک؛ جایگاه نخستین منطقه آزاد شمال کشور در معادلات و مناسبات ترانزیت بین المللی و دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران تقویت خواهد شد؛ موضوعی که بیانگر عزم جدی دولت سیزدهم برای توسعه مناسبات اقتصادی با کشورهای همسایه و اتحادیه های اقتصادی منطقه ای می باشد.